San Jose

20 december 2015 - Monte Verde, Santa Elena, Costa Rica

Lang naar uitgekeken en toch komt het snel de reis naar Costa Rica. Donderdagmiddag sta je nog op het dak van de Vooruitstraat naar de verbouwing en wisseling van dakpannen te kijken volgende ochtend vroeg zitten we in de trein van kwart over 6 naar Schiphol. Alles verliep voorspoedig en de reis ook wel, geen vertraging of luchtzakken of noodweer, Marjan zat naast een reisgenote van Djoser dus had ze naast mij dan ook een ander om tegen aan te praten ha ha. Na ruim 10 uur aankomst in Houston, Texas USA. Op zich niet veel bijzonder, een luchthaven maar wel strenge controle, schoenen moesten zelfs uit. Beetje slapen en ook in het vliegtuig daarna richting San Jose want voor ons werd het al nacht. S'avonds plaatselijke tijd aankomst San Jose welke ook prima te doen was. We waren al van slag war betreft tijd en eten want alles liep door elkaar en ik heb voor mij gevoel 3 maaltijden door elkaar gehad maar goed de reis per bus naar het hotel was niet al te lang. Djoser reisgezelschap bestaat uit 10 personen en eerste indruk is goed maar later meer daarover. De reisleidster is zeer ervaren heeft 13 jaar in Costa Rica gewoond en heeft al vele reizen begeleid. Lekker douchen en heerlijk slapen want 24 onderweg is wel meer dan genoeg. San Jose is een echte zuid Amerikaanse stad, veel lawaai en verkeer maar ook het typische buitenleven gezinnen met baby op de arm . Het is niet echt een culturele stad want de gebouwen zijn niet veel ouder dan 150 jaar en door de vele aardbevingen is veel verloren gegaan. De Spanjaarden vonden het ook niet bijster interessant dus dit land is minder beinvloed door de Spanjaarden. Toch zijn er veel parken en plekken waar je lekker kan zitten en het stadsleven kan aanschouwen. We hebben even koffie gedronken in het beroemde Teatro Nacional, wat lijkt op Theater Carre. Vlak daarnaast zit het Nationale museum dus deze hebben we meegepakt en daarin zit een prachtige vlindertuin waar we mooie foto's hebben geschoten. Marjan is helemaal 'into the foto 's...De camera op haar borst en klikken maar. We hebben laatst een nieuwe gekocht met mooie telelens dus we kunnen onze gang gaan met schieten....De reis is een natuur reis dus zondag gaan we vroeg weg naar Monteverde en eerlijk gezegd is het niet erg om uit San Jose weg te gaan na een dag.Op moment dat ik dit schrijf zitten we al in Monte Verde in een lodge. Een prachtgebied met nevelwouden en vanavond gaan we een nachtwandeling doen met gids om de verandering van dag naar nacht daar mee te maken in het reservaat. Volgende keer daarover meer...Nu even relaxen en beetje bijkomen en wandelen en vogels spotten..;-).

1. Jacqueline en Peter:
    21 december 2015
    Nu Kees ze dachten zeker dat kaas in je schoenen had zweet kaas mmmm, nu leuk zo voor zover, genieten maar.
  2. Marko:
    22 december 2015
    Mooie verhalen, dank jullie!

PURA VIDA
  3. Erik:
    24 december 2015
    Mooi verhaal Kees en Marjan ja ik zei je al de quetzal is een pracht vogel veel plezier nog :-))